Loading

لطفا کمی صبر کنید...

7 مورد که نشان می دهد برای شغل خود بیش از حد باهوش هستید

نویسنده: جاب لایف
منبع: https://www.businessinsider.com/signs-you-are-too-smart-for-your-job-2017-3?utm_source=instagram&utm_medium=social&utm_campaign=TI
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
تعداد بازدید: ۴۲۱

هیچکس نمی خواهد احساس کند استعدادهایش نادیده گرفته شده یا پتانسیل هایش هدر رفته است، اما این اتفاق، مسئله ای بسیار رایج است. بر اساس یک تحقیق، 35% از شاغلین با مدرک کارشناسی، اولین شغل آنها بعد از دانشگاه نیازی به مدرک دانشگاهی نداشته است. البته داشتن تحصیلات دانشگاهی لزوما باعث نمی شود که فرد باهوش تر از بقیه افراد فاقد مدرک باشد. هر کسی می تواند برای شغل خودش بسیار باهوش یا فوق العاده باشد و یا در نقش، رشته و یا سازمان اشتباه قرار گرفته باشد.

در اینجا به نشانه هایی اشاره می شود که اگر وجود داشته باشند، احتمالا زمان حرکت به سمت شغلی با چالش های بیشتر است:

  1. کار برایتان کسل کننده است

لیز رایان[1]، بنیان گذار Human Workplace توضیح می دهد که "خستگی بی وقفه بزرگترین شاخصی است که نشان می دهد برای کار خود بیش از حد باهوش هستید. اگر به حدی خسته می شوید که برای بیدار ماندن به کافئین و شکر نیاز دارید، در موقعیت اشتباهی قرار دارید."

مایکل کر[2]، سخنگوی بین المللی "The Humor Advantage" می گوید احساس خستگی لزوما به معنی اینکه کاری انجام نمی دهید نیست. ممکن است خود را دائما در حال انجام وظایف دیگر یا کمک به پروژه های دیگر ببینید که برای رهایی از خستگی و یا ایجاد هیجان انجام می دهید.

  1. نیازی به تلاش زیاد ندارید

وظایفی که به هیچ عنوان باعث ایجاد اشتیاق در شما نمی شوند، همیشه منجر به از پا درآمدن فرد می شود. البته متخصص بودن و بالاتر از میانگین قرار گرفتن در برخی شرایط بسیار مطلوب است، اما اگر دائما از همه برتر هستید، در این شرایط باید این را در نظر بگیرید که ممکن است برای این شغل بیش از حد باهوش باشید.

رایان کن[3]، بنیانگذار The Hired Group می گوید "اگر کار خود را به موقع تمام می کنید و علاوه بر آن کار جدیدی را نیز انجام می دهید، می تواند نشانگر این باشد که برای شغل خود بیش از حد باهوش هستید. اگر قابلیت برتری در نقش خود دارید و پروژه ها را با کیفیت بالاتر و مسئولیت پذیری بیشتری انجام می دهید، این نشانه بزرگی است برای آنکه خود را ارتقا دهید.

  1. همکارانتان در یک نقطه مانده اند

اگر وقتی ایده پیچیده ای را بیان می کنید، همکارانتان آنرا درک نمی کنند، یا با انجام دوباره ی کارها مخالفت می کنند، می تواند نشانه این باشد که آنها باعث ایجاد چالش فکری برای شما نمی شوند. حتی اگر رفتار دوستانه داشته باشند و یا سخت کار کنند، بهتر است در موقعیتی نمانید که باعث حرکت و رشد شما نمی شود. شما با بازی کردن با افرادی که یک (یا دو یا سه) سطح از شما پایین تر هستند نمی توانید بازی خود را بهبود بخشید.

  1. هیچ چیز جدیدی یاد نمی گیرید

گرچه نسبت به شغل خود احساس بد داشته باشید یا به آن عشق بورزید، شغل ها همیشه باید به عنوان فرصت هایی برای یادگیری عمل کنند. اگر متوجه شدید که در نقش خود هیچ چیزی برای یادگیری وجود ندارد، احتمالا زمان رفتن از سازمان است. بر اساس گفته های کر، نشانه هایی از فقدان تحرک فکری در کار شامل احساس خستگی بیش از حد، انرژی پایین یا عدم انگیزه در انجام کار می شود، تا جایی که معمولا پریشان هستید و یا نمی توانید بر کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

  1. رییس شما چشم اندازی ندارد

رایان معتقد است "نمی توان برای کسی که هیچ چشم اندازی از آینده فرد ندارد، اشتیاق به کار خود را افزایش داد." رییس شما باید فردی باشد که از او بیاموزید و به ایده های بلند پروازانه برسید. اگر ایده ای برای چگونگی رشد شرکت و یا حرفه خود ندارند، نشان دهنده این است که چیز زیادی برای شما نخواهند داشت.

  1. بیش از حد آرام هستید

در طول جلسات تمایل به صحبت کردن ندارید، زیرا به این فکر می کنید که مردم به شما به عنوان نماینده شرکت نگاه می کنند.

  1. اساسا شما رییس هایتان را مدیریت می کنید

همه ما مرتکب اشتباهاتی می شویم، اما اگر همواره متوجه خطاهایی در کار یا فرصت های رییس خود در جهت پیشرفت کارشان می شوید، می تواند نشانه این باشد که برای نقش خود بیش از اندازه باهوش هستید. کر معتقد است اگر دائما به رییس خود نگاه کنید و به این فکر کنید که "من هم می توانستم آن کار را انجام دهم"، پس احتمالا زمان ارتقاء شغل است.

[1] Liz Ryan

[2] Michael Kerr

[3] Ryan Kahn