Loading

لطفا کمی صبر کنید...

11 مورد که باید درباره 15 دقیقه قبل از مصاحبه شغلی بدانید

نویسنده: جاب لایف
منبع: https://www.businessinsider.com/what-to-do-in-the-15-minutes-before-job-interview-2014-3
۱۳۹۷/۰۸/۰۲
تعداد بازدید: ۹۱۳

15 دقیقه قبل از یک مصاحبه کاری می تواند باعث پریشانی فرد شود. کارجویان هیچوقت به طور دقیق نمی دانند که در این زمان باید چه کاری انجام دهند، اما متخصصان توصیه می کنند که به آینده نگاه کنید، نفس عمیق بکشید و هر کاری که شما را آرام می کند و می تواند باعث افزایش تمرکزتان شود را انجام دهید.

دبورا شین [1] ، نویسنده و سخنران حرفه ای و مشاور بازاریابی می گوید "این 15 دقیقه فرصتی است که ذهنتان را آماده کیند و انرژی و تمرکز خود را برای کسی که قرار است با او مصاحبه کنید بگذارید؛ آنچه می خواهید در مورد شما به یادشان بماند و آنچه می خواهید از آنها بپرسید."

در اینجا 11 مورد که قبل از مصاحبه شغلی باید انجام دهید آورده شده است:

1. آرام باشید

دیوید پارنل [2] ، مشاور حقوقی، مربی ارتباطات و نویسنده، می گوید وقتی استرس داشته باشید، بدن شما هورمون های استرس مانند کوریتسول یا اپینفرین تولید می کند. با توجه به سطح استرس شما، این هورمون ها می تواند مهارت شما را برای بهتر فکر کردن را کاهش دهند. اطمینان از آرام ماندن، آمادگی و خونسردی در لحظات قبل از مصاحبه برای کنترل این هورمون ها بسیار مهم است.

آنیتا اتریج [3] ، مربی شغلی اضافه می کند که آرام بودن قبل و در حین مصاحبه، به شما اجازه می دهد بهتر گوش دهید و بر روی سوالات تمرکز بیشتری داشته باشید تا بهترین جواب را بدهید. به علاوه، بهتر است بدانید چگونه توانایی هایتان را به بهترین شکل در تناسب با آنچه برای مصاحبه کنندگان مهم است نشان دهید. همچنین آرام بودن توانایی شما برای شرایط پراسترس را نشان می دهد.

2. زودتر به محل مصاحبه برسید، اما داخل نروید

پارنل می گوید مواردی هستند که می توانند باعث دیر رسیدن شما به محل مصاحبه شوندف پس همیشه زودتر بروید، اما نه بیشتر از 10 دقیقه. اگر زودتر از 10 دقیقه رسیدید، در ماشین خود و یا یک کافه نزدیک صبر کنید، چرا که زود رسیدن زیاد از حد باعث ایجاد فشار غیرضروری برای مصاحبه کننده می شود و مصاحبه را به طور مطلوب شروع نکند.

ریتا فریدمن [4] ، مربی حرفه ای در فیلادلفیا نیز با این موضوع موافق است و می گوید این موضوع می تواند به مصاحبه کننده تحمیل شود، اما انتظار نداشته باشید مصاحبه کننده هر کاری دارد کنار بگذارد و به شما توجه کند.

3. با تمام منشی ها و نگهبانان رفتار دوستانه داشته باشید

وقتی وارد اتاق انتظار شرکت می شوید (که ده دقیقه قبل از زمان مصاحبه شما است)، به یاد داشته باشید که با منشی، نگهبان و هر کسی که به شما خوش آمد می گوید رفتار دوستانه داشته باشید. فریدمن می گوید احتمال اینکه او به مدیر استخدام درباره رفتار شما گزارش دهد زیاد است. خوشبختانه شما میخواهید همیشه رفتار دوستانه داشته باشید.

4. درباره یک یا دو مورد از چیزهایی که میخواهید به یاد داشته باشید تصمیم بگیرید

چه چیزی شما را از دیگر متقاضیان متفاوت می کند و چه چیزی از آنچه شرکت به دنبال آن است می دانید؟ مدیریت پروژه، درک ارتباطات یا مهارت های دیگری که شما را از بقیه متمایز می کند.

شین می گوید کلید این کار در مواردی است موارد کوچکی است که به خاطر سپرده اید و راهی بسیار هوشمندانه برای موفقیت در مصاحبه است.

5. دیگر تمرین نکنید

در این مدت نیازی به بیش از حد آماده شدن و یا تکرار پاسخ ها، که باعث می شود مصاحبه شما به نظر حفظ شده و غیر طبیعی باشد، نیست. شین می گوید شما باید به تجارب و قابلیت های خود مسلط باشید، اما به خاطر داشته باشید که مصاحبه یک مکالمه است. به آنچه می دانید اعتماد داشته باشید و بگذارید مصاحبه پویایی خودش را داشته باشد.

6. نفس بکشید

احساس می کنید عصبی هستید؟ تمرین کنید نفس بکشید. این اولین کاری است که به شما یادآوری می کند آرام باشید. پارنل می گوید نفس کشیدن مداوم یکی از سریع ترین و تاثیرگذارترین تکنیک ها برای کاهش استرس و عصبی بودن است. فقط بر روی تنفس خود تمرکز کنید و هر کدام را ده ثانیه ادامه دهید و این کار را تکرار کنید.

7. بر نحوه نشستن خود تمرکز کنید

نحوه نشستن: چانه خود را کمی بالا بگیرید تا

گردنتان در راستای ستون فقراتتان قرار بگیرد.

فران هاوسر [5] ، نویسنده کتاب "افسانه دختر دلپذیر [6] " می نویسد صاف بنشینید، در راستای خط دید باشد و استفاده از کلمات اضافه را به حداقل برسانید، درباره چیزی صحبت کنید که در مورد آن اعتماد به نفس دارید و حرفه ای هستید. فریدمن اضافه می کند که با این کار می توانید اعتماد به نفس و آمادگی بیشتری داشته باشید.

همچنین ارین برادوین [7] ، درباره نحوه صحیح نشستن می گوید:

اولا، در انتهای صندلی خود بنشینید (به پشتی صندلی خود تکیه ندهید). بگذارید بدنتان به حالت خمیده دربیاید، حالا سعی کنید صاف بنشینید، خمیدگی کمر خود را تا حد ممکن صاف کنید. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و بعد کمی از این حالت خارج شوید.

مطمئن شوید که پاهایتان بر روی زمین است و همچنین شانه هایتان در حالت راحتی قرار دارند.

8. اخبار، ایمیل و یا شبکه های اجتماعی را چک نکنید

شین می گوید الان وقت خواندن اخبار سیاسی نیست. شما باید به چیزی گوش دهید و یا چیزی بخوانید که بتواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود باعث پریشانی و یا کاهش آرامش و اعتماد به نفس شما بشود.

9. نکات خود را به صورت مختصر مرور کنید، اما تحقیقات اضافه انجام ندهید

شما باید تحقیق کرده، آماده و تمرین کرده باشید. اما اگر نکاتی را با خود به همراه آورده اید، اکنون زمان مناسبی برای نگاهی مختصر به آن است. فریدمن می گوید اکنون زمان استفاده از موبایل برای چک کردن دستاوردهای اخیر و یا شنیدن گزارش های شرکت نیست، نگاه اجمالی به تعداد زیادی پروژه در دقایق آخر باعث تفسیر اشتباه اطلاعات کلیدی می شود.

10. به آینه نگاه کنید

به یک دستشویی یا مغازه لباس فروشی نزدیک بروید تا خودتان را در آینه بررسی کنید. فریدمن می گوید ممکن است وقتی خانه را ترک می کردید ظاهری شبیه به یک میلیونر داشته اید، اما وقتی به محل مصاحبه می رسید شبیه بی خانمان ها باشید. همچنین زمان مناسبی است تا دستانتان را بشویید و مطمئن شوید که دست هایتان تمیز هستند. اگر کفش های راحت پوشیده اید و تصمیم دارید برای مصاحبه آنها را عوض کنید، به هیچ وجه در دفتر مصاحبه این کار را انجام ندهید.

11. به چیزهای مثبت فکر کنید

شاید به نظر این مورد کلیشه ای باشد، اما فکر کردن به چیزهای مثبت که باعث می شود لبخند بزنید و احساس خوبی داشته باشید، به شما کمک می کند زمانی که میخواهید به مصاحبه بروید، در موقعیت ذهنی مناسبی قرار داشته باشید. یک لبخند می تواند به طرز اعجاب انگیزی باعث شود بهتر درکتان کنند.



[1] Debora Shane

[2] David Parnell

[3] Anita Attridge

[4] Rita Friedman

[5] Fran Hauser

[6] The Myth of the Nice Girl

[7] Erin Bodwin