Loading

لطفا کمی صبر کنید...

8 مورد که استخدام کنندگان مایلند به شما بگویند، اما نمی توانند

نویسنده: جاب لایف
منبع: https://www.businessinsider.com/things-recruiters-wish-they-could-tell-you-but-wont-2017-9#8-the-team-is-dragging-its-feet-waiting-for-another-candidates-response-8
۱۳۹۷/۰۸/۰۲
تعداد بازدید: ۱۱۵۱

ممکن است استخدام کنندگان از گفتن آن بترسند، اما در واقع آنها برای هر دو طرف در شرکت بهترین را می خواهند. استخدام کنندگان خوب، می خواهند بهترین تجربه ممکن را در طول فرایند درخواست و مصاحبه داشته باشید، اما با وجود اینکه آنها بهترین ها را برای شما می خواهند، چیزهایی وجود دارد که نمی توانند با شما در میان بگذارند.

مسائل حقوقی، رقابت متقاضیان، تکنیک های منابع انسانی درونی – این موارد را اسرار تجارت می نامیم. اینها اطلاعات محرمانه ای هستند که متاسفانه استخدام کنندگان نمی توانند فاش کنند. برای رسیدن به واقعیت، به سراغ عمر مولاد [1] بنیانگذار Vervo، شرکت استخدام کننده ای که برای شرکت های کوچک و متوسط شبیه سازی آنلاین را جایگزین مصاحبه های رو در رو کرده است، رفته ایم. مولاد کسب و کار خود را با این فرض ایجاد کرده است که استخدام کردن کار مشکلی است و بینش منحصر به فردی در مورد ناامیدی و چشم انداز استخدام کنندگان دارد.

در اینجا تعدادی از اسراری که مولاد معتقد است استخدام کنندگان مایلند به شما بگویند، اما نمی گویند آورده شده است.

1. اگر مذاکره می کردید می توانستید مزایای بیشتری دریافت کنید

مذاکرات در مورد حداکثر میزان حقوق، مانند بازی پوکر است، هم فرد جویای شغل و هم استخدام کنندگان تلاش می کنند شرایط را کنترل کنند و بازی را ببرند. مولاد می گوید: "تعداد بسیار کمی از استخدام کنندگان آنقدر جسور هستند که بگویند ما مزیای زیادی از شما می گیریم و اهمیت زیادی به شما نمی دهیم." در واقع معمولا یک بازه حقوقی وجود دارد که استخدام کنندگان برای هر شغل در نظر می گیرند. پیشنهاد اولیه حقوقی که می دهندف به ندرت نزدیک به حداکثر حقوق در نظر گرفته شده است، بنابراین حقوق پایه – مانند مزایایی از قبیل روزهای تعطیل، ساعت های کاری و غیره – مورد بحث قرار می گیرد.

داون لیون [2] ، مسئول ارشد Glassdoor می گوید: "پیشنهاد، پیشنهاد است و کارفرماهای اندکی انتظار دارند اولین پیشنهاد را قبول کنید. بنابراین، درباره انتظارات خود مذاکره کنید. تنها درخواست حقوق بیشتر نکنید، بلکه با ارقام واقعی از بحث خود دفاع کنید. اطلاعات خود را برا دریافت حقوق بالاتر جمع آوری کنید، زیرا اگر درخواست نکنید، هیچوقت به آن نخواهی رسید.

2. از کلمات شعارگونه استفاده نکنید

استفاده از کلمات کلیدی و اطلاعات شخصی در رزومه کار هوشمندانه ای است. با این وجود، مولارد معتقد می گوید "سعی نکنید باهوش تر از چیزی که واقعا هستید به نظر برسید." صحت اطلاعات مهمترین عامل است. استخدام کنندگان و کارفرماها درخشش شخصیت شما را می خواهند، نه توانایی شما برای استفاده از کلمات شعارگونه.

سوال ها و جواب های مشخصی که وجود دارند مهم نیست، بلکه مهم متقاضیانی هستند که اشتیاق بیشتری برای ادامه کار نشان می دهند.

3. بعد از اولین برخورد بدی که از خودتان نشان می دهید، دیگر شانسی نخواهید داشت

بردخورد اول همه چیز است. بنا بر گفته های مولاف استخدام کنندگان بسیار کمی هستند که می توانند از برخورد اول بد گذشت کنند. تماس های تلفنی بدون پاسخ، رفتارهای نادرست و مصاحبه های نامطلوب، همگی منجر به عدم موفقیت شما در راهیابی به مرحله بعد می شود. مدیران و استخدام کنندگان با خودشان کلنجار می روند که نگویند "از تو خوشمان نیامد." با این وجود، این را از ما قبول کنید: باید بسیار دقیق باشید تا اولین برخورد خود را بسیار خوب بسازید.

مصاحبه کنندگان معمولا به توانایی روابط اجتماعی متقاضیان سطح ورودی توجه بیشتری می کنند، که آیا واقعا واجد شرایط کار هستند یا خیر. کسانی که با شما مصاحبه می کنند، معمولا رئیس و یا مربی آینده شما خواهند بود، پس به همین دلیل، آنها احساس بهتری پیدا می کنند اگر کسی را استخدام کنند که به شخصه دوست داشته باشند با او کار کنند. یک مصاحبه عالی، به معنی ایجاد ارتباط قوی با مصاحبه کننده است. به جای اینکه فقط به سوالات جواب دهید، سعی کنید شخصیت خود را نشان دهید. اگر می خواهید، حتی می توانید صمیمی تر رفتار کنید.

4. مراجعتان زیاد دلپذیر نبودند

مولاد می گوید در صورتی که یک استخدام کننده یا مدیر استخدام به شما شک کند، اگر مراجع شما شک آنها را تایید کنند، هرگز نمی گذارند شما متوجه شوید. جردن پرز [3] ، متخصص نیروی انسانی اضافه می کند که "مراجع شما باید در مورد نقاط قوتتان در شرایط ویژه صحبت کنند، نه فقط اطلاعات اولیه. مراجع می بایست آماده باشند که مثال هایی از پروژه های واقعی که شما بیش از حد انتظار عمل کرده اید را بیان کنند. مرجع شما باید حداقل یک یا دو شرایطی که نقاط قوت شما در آن برجسته است را بیان کنند."

سام کیف [4] ، مدیر بازاریابی دیجیتال منابع تکنیکی AVID می گوید: "به همان اندازه که مرجع خوب می تواند باعث بهبود موقعیت شما شود، مرجع بد نیز می تواند آن موقعیت را خراب کند." توصیه او برای تضمین صحبت های مثبت از سوی مراجع چیست؟ "تنها مراجعی را معرفی کنید که نکات مثبتی از شما بیان می کنند. سخت کار کنید تا روابط کاری خوبی با همکاران و رئیس ها ایجاد کنید."

5. حقیقت را کشف کرده ام

مراجع پنهان، یا روابط پشت پرده، یکی از روش های هوشمندانه ای است که استخدام کنندگان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر از شما استفاده می کنند، که به زمانی برمیگردد که استخدام کنندگان می خواهند روابط مشترکی با شما به دست بیاورند تا به صداقت ایده های شما دست یابند. کیف می گوید "این اتفاق بیشتر به پنج سال اخیر بازمیگردد و یا به دلیل افزایش محبوبیت LinkedIn. حتی اگر آن را به عنوان یک مرجع انتخاب نکرده باشید، مراجع پنهان می توانند تا ریزترین مسائل شما را فاش کنند. مراجع پنهان وقتی می توانند متدال شوند که به دنبال کار در بخش هایی مانند تکنولوژی هستید."

6. ما قبلا این کار را به کارمندی با شغل باز ( opening job ) داده ایم

متاسفانه تبلیغ برای انجام کار در منزل کاملا قانونی است. در واقع، بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که کار در خانه عموما بهتر از کار در خارج از منزل انجام می شوند. با این وجود، "شغل های باز" زمانی که به دنبال شغل جدید هستید، می توانند بسیار آزار دهنده باشند. با وجود اینکه قوانین کار فدرال از کارفرماها می خواهد که این کار را نکنند نکنند، بسیاری از بخش های منابع انسانی یک لیست از نقش هایی دارند که برای مدت زمانی کار می کنند تا فرایند استخدام عادلانه تضمین شود.

7. چند پست آخر شما در شبکه اجتماعی عامل تعیین کننده ای است

تقریبا 80% استخدام کنندگان از شبکه های اجتماعی برای بررسی متقاضیان استفاده می کنند و داشتن ظاهری حرفه ای در اینترنت را بسیار مهم تلقی می کنند. الن ویتربی [5] ، مدیر ارشد استعدادیابی Allison می گوید: "استخدام کنندگان شبکه های اجتماعی را بازنگری میکنند تا درباره پیشینه و مشخصات بیشتر فرد اطلاعات بیشتری کسب کنند و نکات مهم را دریابند. آنها در این شبکه ها به دنیال بهانه برای استخدام نکردن شما نیستند، بلکه می خواهند مطمئن شوند که نسبت به شما شناخت دقیقی دارند."

بر اساس گفته های متخصصان کار، باید اطمینان پیدا کنید که صفحه های شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام، با آنچه در رزومه خود بیان می کنید و اپلیکیشن های دیگر در تناسب باشد. در نهایت، استخدام کنندگان کسی را استخدام نمی کنند که در رزومه، خود را رئیس بازاریابی عنوان کرده در حالی که صفحه فیسبوک او پر از شکایت درباره تماس های تلفنی در یک شرکت تبلیغاتی است.

جنت الکین [6] ، مدیر اجرایی منابع انسانی شرکت بیمه تکمیلی، می گوید باید مطمئن بشوید که صفحات شما در شبکه ها اجتماعی فاقد هر گونه نظرات سیاسی، پیام های فتنه آمیز یا هر چیزی که ممکن است باعث آزار کسی که آینده شما را در دست دارد شود.

8. این تیم منتظر پاسخ متقاضی دیگری است

مولاد می گوید "حتی بیشتر رئیس های استخدام کننده و مدیران در گفتن اینکه شما نفر دوم هستید مردد هستند." پس اگر یک استخدام کننده در جواب مثبت دادن به شما تاخیر می کند و یا به طور قطع جواب منفی نمی دهند، احتمال اینکه متاضی دیگری برای این کار وجود داشته باشد بالاتر است. این مسئله را زیاد شخصی نکنید، تلاش کردن کار ترسناکی نیست. بیشتر وقت ها متقاضیان به دلیل شرایط شخصی یا موقعیت های شغلی دیگر دست از تلاش برمی دارند. نفر دوم بودن به این معناست که هنوز در رقابت هستید. اگر احساس می کنید که استخدام کننده فرایند استخدام شما را به تعویق می اندازد، از این موقعیت به عنوان یک چالش استفاده کنید تا استخدام کننده را در مورد متناسب بودن خود برای این نقش متقاع کنید.

به یاد داشته باشید اسراری که استخدام کنندگان در ذهنشان دارند و بیان نمی کنند، به دلیل نیت بد آنها نیست. اگر با هر یک از این موارد مواجه شدید، ممکن است هنوز فرصت مناسب سراغ شما نیامده باشد. از روبرو شدن با یک استخدام کننده نترسید و اهداف و علایق خود را در نظر داشته باشید.



[1] Omar Molad

[2] Dawn Lyon

[3] Jordan Perez

[4] Sam Keefe

[5] Alan Weatherbee

[6] Janet Elkin