Loading

لطفا کمی صبر کنید...

دانستن این 3 نکته به شما کمک خواهد کرد تا حرفه ی خود را پیش ببرید

نویسنده: جاب لایف
منبع: https://www.businessinsider.com/sc/3-things-to-drive-your-career-forward-2017-1
۱۳۹۷/۰۷/۲۳
تعداد بازدید: ۱۰۶۸

نیروی کار نیاز به دموکرات کردن دانش برای تقویت کارکنان هوشمند و هوش دیجیتال دارد و به این معنی است که شرکت ها باید راه جدیدی برای کار در نظر بگیرند. اکنون زمان مناسبی برای رهبران منابع انسانی جهت تغییر شیوه درونی هیئت مدیره و برنامه ­ریزی با محوریت کارکنان است که برای نیروی کار و خط مشی شرکت، مفید خواهد بود.

گزارش جدید اوراکل [1] : منابع انسانی در سال 2018: پشتیبانی از آینده­ای دیجیتال در هیئت مدیره، این تغییرات را مورد بحث قرار می دهد، اهمیت نیاز به کارکنان را مطرح می کند و با تغییر مداوم در دوران تجارت دیجیتال هماهنگ است.

جیم اسکورا مدیر استراتژی منابع انسانی در این مقاله توضیح می­دهد که چگونه مفهوم دموکراتیک کردن دانش باعث مختل شدن کسب­ و کار سنتی می­شود و چگونه سه چیز مهم درباره آینده منابع انسانی را باید شناخت:

1-شما واقعا می توانید حرفه ی خود را فعالانه پیش ببرید

آخرین باری که منابع انسانی راهنمایی مفیدی برای بهبود خود ارائه داد چه زمانی بود؟ نه؟ به غیر از کارهای اداری، کارکنان به ندرت برای مواردی که مهم هستند با تیم منابع انسانی ارتباط برقرار می­کنند. چه می شد اگر فناوری نوین می­ توانست مسئولیت تیم منابع انسانی را به کارمندان خود واگذار کند؟ ادارات منابع انسانی معمولا صدها نفر را پوشش می دهند و گاهی اوقات یک کارمند می تواند یک تجربه ­ی عمومی باشد. چه می ­شد اگر کارمند می­توانست به­ عنوان مدیر باشد و فعالانه کار خود را انجام دهد؟

اسکورا دموکراتیک کردن دانش را اینگونه تعریف می­کند: اکنون این کار می­تواند با ابزارهای دیجیتالی به دست بیاید، که به نوبه ی خود تجربه ­ی شخصی­ تری ایجاد می­کند، که توسط تجزیه و تحلیل اطلاعات هدایت می شود.تکنولوژی ابری [2] اجازه می دهد فرد به دنبال اهداف شغلی خود باشد. در حال حاضر اینترنت می­تواند نیازهای شما را سمت و سوق بدهد. فقط تصور کنید که آموزش­های ویدئویی مربوطه برای شما ارسال شده است، چت­بات برای نیازهای شخصیتان مورد استفاده قرار می­گیرد و توصیه های ویژه­ای برای اینکه چه دوره­ هایی را بگذرانید وجود دارد، شخصی سازی از طریق اطلاعات، در توسعه شخصی تغییرات اساسی ایجاد می ­کند.

2-واقعیت مجازی (VR) یک بازی کارآمد برای اینکه ماهر بمانید

واقعیت مجازی فرصت­های نامحدودی برای آموزش نیروی انسانی فراهم می­کند. زمان کتاب دوره­های آموزشی و جلسات گروهی گذشته است. جلسات آموزش واقعیت مجازی یک تجربه ی کاملا شخصی و مناسب برای کارمندان می­باشد. یادگیری سخت است و نیاز به تلاش دارد، اما اکنون به لطف ابزارهای دیجیتالی می­تواند بسیار راحت باشد. برای مثال، یادگیری یک زیان به تجربه­ ای هیجان­ انگیز تبدیل خواهد شد.

شما می توانید در برزیل نوشیدنی سفارش بدهید و زبان پرتغالی تمرین کنید. سوکرا می گوید: فقط درباره ی امکانات یادگیری زبان جدید با هدست واقعیت مجازی فکر کنید و این یک بازی کارآمد خواهد بود.از دیدگاه اوراکل، سیستم عامل های یکپارچه به این معنی خواهند بود که سازمان­ها می­توانند با نمایش و دسترسی به اطلاعات به شیوه ی بصری، باعث توانمندی کارکنان شوند.

سوکرا پیش بینی می کند گام بعدی پس از ویدئو فردی واقعیت مجازی- هوش مصنوعی- صحبت کردن با ربات­ها، زبان اسپانیایی آموزش داده شود.پیشرفت هوش مصنوعی و اتوماسیون در محل کار، همچنان موضوع داغ بحث ها خواهد بود، زیرا این کسب ­و کارها شروع به کشف چگونگی انجام هوشمندانه­ تر کار خود با استفاده از این پیشرفت ­ها می­کنند.

3- استفاده کامل از اطلاعات برای تصمیم ­گیری بهتر

تجزیه و تحلیل دیگر منحصر به مدیریت نیست، شما قادر خواهید بود تا ایده های خوب را ببینید و با استفاده از اطلاعات، خودتان را بهتر آماده کنید. نسل جدیدی از قابلیت­های تحلیلی قوی، به کسب و کارها و رهبران منابع انسانی اجازه می­دهد تا تصمیم گیری­های آگاهانه­تری نسبت به کارکنان داشته باشند، به این دلیل که عواملی مانند تعامل و سلامتی را به عنوان یک مسئله ­ی طبیعی درک می کنند.

اسکورا معتقد است برای رهبران منابع انسانی، اکنون زمانی است که به یاد داشته باشند ثروت را به شجاعت ترجیح دهند. برای شناخت استعداد مدیریتی ما کسب ­و کاری قوی وجود دارد، و این به بخش منابع انسانی بستگی دارد که کمک کند کارفرمایان با ابزارها و استراتژی­ های صحیح، تغییرات مثبتی ایجاد کنند.

رهبران منابع انسانی وظیفه دارند فرهنگ داشتن نیروی انسانی کارآمد را در سازمان ایجاد کنند، و امروزه تجزیه و تحلیل­های تکنولوژی به آنها کمک می کند که بتوانند اطلاعات را به صورت منطقی استدلال کنند.



[1] Oracle

[2] Cloud technology