Loading

لطفا کمی صبر کنید...

یک تحقیق جدید بیان می کند که تلاش زیاد در کار، برای حرفه فرد نامناسب است

نویسنده: جاب لایف
منبع: https://www.businessinsider.com/working-too-hard-bad-for-your-career-study-2018-8
۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تعداد بازدید: ۱۲۵۳

تلاش اضافی در کار برای بسیاری از مردم خطرناک است. تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از حد کار کردن می تواند تاثیر منفی بر شغل و زندگیتان بگذارد. محققان دریافته ­اند که کار اضافی تاثیر مثبتی بر روی پیشبرد کار شما ندارد و در واقع می تواند شما را به عقب بازگرداند. در امریکا، مردم غالبا در مورد شغل های استرس زا و ساعت های طولانی که در محل کار هستند صحبت کنند. حتی مطالعات نشان می دهد که کارمندان امریکایی، تمایل به کار طولانی تر، تعطیلات کمتر و انجام کار گروهی کمتر دارند. اما براساس یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه لندن، کار بیش از حد می­تواند تاثیر منفی بر زندگی و رفاه عمومی بگذارد.

تلاش اضافی در کار برای چشم­انداز حرفه­ای و رفاه عمومی فرد مضر است

محققان تاثیرات اضافه کاری و شدت کار، و یا تلاش دریک دوره ی زمانی خاص، در مورد رفاه عمومی (استرس، خستگی و رضایت شغلی) و نتایج شغلی (چشم اندازهای حرفه ای، امنیت شغلی و شناسایی) را مورد بررسی قرار دادند. اطلاعات آنها از 51,895 کارمند از 36 کشور اروپایی در صنایع مختف جمع­آوری شد. دکتر آگیرو اوگستاکی، استادیار مدیریت در مدرسه ی کسب و کار اروپا و دکتر هانس فرانکورت، سخنران ارشد استراتژی در موسسه ی کسب و کار، نویسندگان این مقاله در یک ایمیل مشترک به insider گفتند."تا حدودی شگفت زده شدیم که تلاش ها برای کار، چه در اضافه­کاری یا در طول کار، نتایج مثبتی را برای کارکنان پیش رو نداشت". در واقع کار بیشتر باعث کاهش رضایت و نتایج حرفه ای می شود. کار بیش از حد سخت، مضرتر از کارکردن به مدت طولانی­تر است. یکی دیگر از نتایج شگفت آور، تفاوت در تاثیرات سختی کار در مقایسه با اضافه کاری بود. محققان بیان کردند:"متخصصان و سیاست گذاران در مورد ساعت های طولانی و اضافه کاری نگران هستند، اما یافته های محققان به این نکته اشاره می­کند که شدت کار (به عنوان مثال، میزان تلاش در واحد زمان) ممکن است موضوع جدی تری باشد". به علاوه، کارکنان باید از محدودیت­های احتمالی ساعات طولانی و به­ویژه کار سخت آگاه شوند. شاید بهتر است بپرسند: آیا تلاش اضافی واقعا ارزشش را دارد؟

برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، از فرصت های استراحت و تعطیلات استفاده کنید و سعی کنید زمانی کار کنید که بیش­ترین بهره ­وری را دارید.

 احساس نکنید که شما باید تمام وقت خود را برای کار محدود کنید. اوگستاکی و فرانکورت بیان کردند:"یک راه برای کارکنان (برای جلوگیری از اثرات منفی کار بیش از حد سخت)، استفاده از اختیار و فرصت های خود برای بهبود ذهنی و جسمی از طریق ساعات بیکاری است". اوگستاکی و فرانکورت این موضوع را تحت عنوان "آزادی تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان انجام کار" تعریف می کنند. آنها معتقدند "هر چه کارمندان آزادی بیشتری داشته باشند، بیشتر می توانند در راه و در زمان هایی که نسبتا راحت و سازنده تر هستند کار کنند".

کارفرمایان باید خودشان حداکثر آزادی ممکن را به کارکنان بدهند و از محدوده­های طولانی مدت برای کار کردن کارکنان آگاه باشند.

 اوگستاکی و فرانکورت می­گویند اگرچه آنها سعی داشتند هرگونه تفاوت بین کارکنان را در هنگام تلاش و نتایج کارشان، همانند سایر مطالعات علمی حساب کنند، ولی انجام کامل این کار بسیار دشوار است. بنابراین، تحقیق حاضر بیش از آنکه به عنوان تست نهایی از مفاهیم شغلی در رابطه با فشار کار در نظر گرفته شود، باید به عنوان یکی از شواهد به حساب بیاید.